Välkommen till Norrby IF:s ungdomssektions konstklubb!

Konstklubben startade 1978 av några gamla Norrbyiter. Meningen var att väcka ett konstintresse, stödja framförallt lokala konstnärer och även stödja Norrbys Ungdomssektion. Vi har lottat ut ca 25 st konstverk varje år vid årsmötet, vilket motsvarar strax under 1000 verk sedan starten!

Vi skänker även pengar till Norrby IF:s ungdomsverksamhet varje år. Från årsavgiften går 2/3 till inköp av konst, medan 1/3 går till ungdomssektionen och är öronmärkta pengar. Vilket inneburit att vi sedan starten skänkt ca 800  000 kronor till ungdomssektionen!

Förutom årsmötet då vi lottar ut våra konstverk, försöker vi även varje år genomföra en höstsammankomst. Då vi antingen besöker någon vernissage eller annan utställning, ibland har vi även besökt konstnärer där de berättar om sin speciella teknik och konst.

Medlemsavgiften är  250:- per lott, och betalas  till Bankgiro 558-9247,

Om du  har frågor vill veta mer om konstklubben kontakta gärna vår ordförande Sören Brunåker på tel 0704 40 05 59

Årsmöte Konstklubben 2024
Vårt sedvanliga årsmöte med utlottning av konstverk hålls torsdagen 22/2 kl 18. 30 i Norrby IF:s klubbhus.
Från 17.30 kan man se de konstverk som ska utlottas och kaffeserveringen öppnas
Som tidigare år utlottas en  extra vinst bland de som närvarar på mötet. Denna gång kommer vi också ha auktion på ett antal äldre tavlor bl.a av boråskonstnärer.
Gäster på vårt årsmöte är Norrby IF:s klubbchef David Kryssman och träsnidaren Anders Nilsson.
Mycket gott fikabröd utlovas också. Om du vill vara med på utlottningen men inte betalt 2023 års medlemsavgift är det möjligt att göra det fram till årsmötet.

Varmt välkomna önskar styrelsen
Årsmöte 2023

Norrby IF:s ungdomssektions konstklubb höll sitt traditionella årsmöte tisdag 14/2 i Norrbystugan. Årsmötet var välbesökt och trivsamt. 20 konstverk fick nya ägare. Vinstförteckning kan du hitta här: https://www.norrbyif.se/dokument/?ID=61260

Årsmötet gästades av Norrby IF:s ordförande Fredrik Hjelm som berättade om utvecklingen i föreningen och tog emot checken på ca 11 000 kr som utgör årets gåva till ungdomssektionen. Pengarna ska användas för att köpa in nya mål till ungdomslagen. Som vanligt bjöds på mycket gott fika som dessutom gav ytterligare inkomst till konstklubb  och ungdomsverksamhet.

Några av konstverken som utlottades finns att se i bildgalleriet här på sidan.

Till styrelse valdes :

ordförande Sören Brunåker, tel :  0704400559

Sekreterare : Eva Möller

kassör Anita Persson , tel : 076 814 94 35

övriga ledamöter : Alice Isaksson, Pia Ulvegärde, Solveig Lindh-Josefsson, Marita Örtvik

ersättare : Stefan Hedlund, Brita Milano

Nu börjar arbetet med att köpa in nya alster inför årsmötet 2024. Dessa bilder kommer att läggas ut på sidan efter hand.

Info Årsmöte 2023

Årsmöte för Norrby IF:s ungdomssektions konstklubb hålls tisdag 14/2 18.30 i Norrbystugan.

Konstverken som lottas ut finns att beskåda från kl 17.30 då vi också startar kaffeserveringen. Några av dem finns också i bildgalleriet här på sidan.

Konstklubbens årsmöte 2022

Efter att vi tvingades ställa in föregående årsmöten var det extra trevligt att samlas till årsmöte och samvaro måndag 28 mars i Norrby IF:s klubbstuga. Efter de sedvanliga förhandlingarna gästades mötet av Norrby IF:s sportchef Lasse Nilsson . Lasses berättelse om sin egen sportkarriär och om Norrby IF blev mycket uppskattad av åhörarna.

Ny styrelse valdes :
ordförande Sören Brunåker,   tel  0704400509
Sekreterare : Eva Möller
kassör Anita Persson , tel : 076 814 94 35
övriga ledamöter : Alice Isaksson, Pia Ulvegärde,Solveig Lindh-Josefsson,Marita Örtvik
ersättare : Stefan Hedlund, Brita Milano

Konstklubbens bidrag till Norrby IF:s ungdomssektion blev i år  ca 15 500 kr

Totalt 22 st konstverk lottades ut bland medlemmarna, varav en tavla bland de som var närvarande på mötet

Årsmötet beslutade att medlemsavgiften är oförändrad 250 kr/år. Den betalas på Bankgiro 558-9247 senast 31/12  för att delta i nästa års utlottning.

Vinstförteckning hittas här: Vinstförteckning 2022.pdf

De tavlor som utlottades finns i bildgalleriet här på sidan. Allteftersom nya konstverk köps in kommer de också att finnas här

Brev konstklubben efter årsmötet 2022.pdf

Hälsningar Styrelsen

Nyheter från Norrby IF:s ungdomssektions konstklubb

publicerad 2022-02-03

På grund av pandemin flyttar vi fram Konstklubbens årsmöte till måndag 28 mars 18:30, Norrby IFs klubbstuga.

Visning av de konstverk som ska lottas ut och kaffeservering sker från 17:30.

Bilder på verken finns också i bildgalleriet här på sidan.

Medlemsavgiften är oförändrad 250 kr/år. Den betalas på Bankgiro 558-9247 eller med swish till kassör Ninni Dyberg 070-2907775.
Är någon osäker på om man betalt, ring då vår kassör Ninni Dyberg.

Hälsningar Styrelsen