Cuper
En dag kvar till Borås Arena Cup - här är allt du behöver veta!
2018-10-11 21:00
På lördag 09:00 sparkar vi igång de nio första matcherna på Borås Arena, Borås Arena 2 och Ryavallen.
På söndag 16:40 har 145 lag spelat 365 matcher och cirka 1500 barn, samt ledare, föräldrar och funktionärer har njutit av en solig och fantastisk fotbollshelg i glädjens tecken!
Här är allt du behöver veta inför helgens cup!

Allmän info:
Årets programblad trycks i ett exemplar per lag.
Det finns dessutom ca 50 ex för utlåning i receptionen på Borås Arena. Viktigt att de lämnas tillbaka.
Det finns även att läsa/ladda ned här: Programblad 2018.pdf »

När spelar lag X?
Spelschema för alla pooler finns i programbladet, men även separat att läsa/ladda ned här:
Spelschema lördag (06-07).xlsx »
Spelschema söndag (08-09).xlsx »

Parkering:
Finns det gott om i Knalleland, se sista sidan i programbladet.

Ledare:
När ni kommer till Borås Arena hämtar ni ert välkomstkuvert i receptionen på Borås Arena. Ni tar med ert lag och byter om i Ryavallen (fyra omklädningsrum för pojkar) eller i Borås Arena (två omklädningsrum för flickor och två för pojkar). Lämna inget i omklädningsrummet och kom i god tid till era matcher.
Läs igenom tävlingsföreskrifterna om ni inte gjort det och för er som kommer från andra distrikt är det bra att kika i "Så spelar vi 7 mot 7":
Tävlingsföreskrifter Borås Arena Cup 2018.pdf »
Vänligen lämna företräde till ledarna i receptionen, speciellt innan alla lag har spelat sina första matcher, samt under pausen. Då är det högt tryck och det viktigaste är att alla lag kommer till rätt plan.
Det är barnen som spelar och ni är positiva förebilder som hejar på. Domarna är också barn under utbildning.

Funktionärer:
Spelare från Norrbys U15, U16, U17 och U19 dömer, hjälper till i kiosker m.m. Spelare i A-laget och U19 är planvärdar. Ledare och övriga i föreningen är på plats som funktionärer för allt från städ, till kiosker och cupledning. Borås Arena Cup är en viktig helg för gemenskapen i klubben med många hjärtan!

Planer och läktare?
Vi spelar på tre arenor som ligger inom gångavstånd, Borås Arena, Borås Arena 2 och Ryavallen. På varje arena finns det tre planer, se spelschema och plankarta i programbladet. På Borås Arena och Ryavallen finns det läktare, medan man får samsas om utrymmet på Borås Arena 2. Observera och respektera: Ingen passage genom säkerhetsgrindarna mellan planer och läktare på Borås Arena. Spelare och ledare går in på Borås Arena genom spelartunneln/spelaringången. Vänligen respektera att endast lagen som ska spela nästa match får vara på arenan/planerna för att värma upp. Tacka efter matchen utanför planen. Föräldrar får stanna på läktaren.

Resultat?
Vi fokuserar inte på resultat, utan utveckling och prestation. Vi noterar resultaten under förmiddagen enbart för att lagen ska få spela så jämna matcher som möjligt på eftermiddagen. På eftermiddagen noterar vi inga resultat. Inga lag slås ut, ingen slutsegrare koras och alla lag spelar fem* matcher. (*Undantaget några lag som får spela en extra match på förmiddagen för att få ett bra spelschema).
Ha tålamod vid pausen, så fort resultaten från en förmiddagspool kommit in skrivs det upp i vilken eftermiddagspool de spelar. Papper på eftermiddagspoolerna sitter in- och utvändigt i receptionen.

Laguppställning?
Då Borås Arena Cup bygger på Fair-Play, samt att vi inte behövde kontrollera några spelarförteckningar 2017, behöver ni inte skriva eller lämna in någon spelarförteckning i år. Alla lag har angett sin åldersstruktur och antal spelare. Man spelar i ett lag. Vi förutsätter att det inte är några problem.

Spelare:
Ha skoj och skaffa nya kompisar!

Välkomna till Borås Arena Cup 2018
!