IK Frej Täby
IK Frej Täby2 - 2Norrby IF

Matchstart:mån 02 april, 15:00
Plats:Vikingavallen/Täby IP 1
Mergim: "Skönt att få med sig poäng i premiären"
2018-04-02 17:01
Foto: Per Aronsson.

Gårdagens premiär slutade med ett poäng på kontot efter en sen kvittering.

– Vi gör en bra prestation, skönt att vi fick med oss poäng också, säger Norrbys målvakt Mergim Krasniqi.

Mergim Krasniqi inledde säsongen med en stark insats som innefattade några riktigt svettiga räddningar.

– Jag är nöjd med med min prestation över lag, men samtidigt tycker jag att vi bjuder dem på deras mål , säger Norrbymålvakten.

Norrby inledde målskyttet när Nicklas Savolainen hittade rätt redan efter tolv minuters spel.

Men innan första 45 var färdigspelade hade hemmalaget vänt.

– Vi hade rejäl motvind i första halvlek vilket gjorde att vi missbedömde några situationer som

ställde till det för oss, säger Krasniqi.

Han fortsätter:

– I andra tycker jag vi tar över mer och mer. Vi spelar behärskat och stressar inte upp oss trots

att vi ligger under.

Han menar att en poäng borta mot Frej är klart godkänt.

– Det tycker jag. Vi mötte ett bra lag och att plocka en pinne på bortaplan i en premiärmatch

får vi vara nöjda med, säger Krasniqi som redan ser fram emot söndagens hemmapremiär mot

Varberg.

– Det blir ju ett litet derby, så det kommer bli en riktigt rolig match. Vi är starka hemma och när vi spelar på topp kan vi slå vilket lag som helst.

IK Frej - Norrby IF 2-2 (2-1)
0-1. Nicklas Savolainen (12)
1-1. Dusan Jajic (29)
2-1. Gerbino Polo (35)