Vårgårda IK

Matchstart:mån 30 juli, 19:00
Plats:Tånga Hed A-plan
Matchnummer: 200300057
Nyförvärvets mål tog Norrby till semifinal
2018-07-30 21:45
Anfallaren Linus Tornblad gjorde sitt första mål i Norrby när Vårgårda besegrades med uddamålet. Foto: norrbyif.se
Det blev ett sent avgörande när Norrby avancerade i DM. Två minuter före full tid avgjorde inhopparen Linus Tornblad med sitt första mål i Norrbytröjan.
– Alltid skönt att ha första tävlingsmålet avklarat, säger matchvinnaren
Norrby är klart för semifinal i DM - där väntar vinnaren i matchen mellan FC Trollhättan och Skövde AIK. Det står klart efter att Norrby vann med uddamålet borta mot Vårgårda.

Segern satt dock hårt inne. Matchen på Tångahed såg ut att bli mållös, men med bara två minuter kvar presenterade sig Norrbys nyförvärv Linus Tornblad, snyggt framspelad av Adam Eriksson.

– Visst, det är inget lag från Superettan vi möter. Men det är alltid kul att hitta nätet och det känns skönt att ha första tävlingsmålet avklarat, säger Tornblad och fortsätter:

– Sådana här matcher är inte lätta att spela. För Vårgårda var det här årets chans att få slå ett elitlag. Men det kändes som att de tröttnade lite i andra halvlek vilket gjorde att vi kunde trumma på lite mer. Vi skapade en del bra chanser förutom målet och sett över 90 minuter tycker jag att vi vinner rättvist, avslutar matchvinnaren.

MATCHFAKTA:
Tånga Hed A-plan
Vårgårda IK - Norrby IF IF 0-1 (0-0)
0-1 Linus Tornblad 87´

Varningar:
Mattin Atai Najafi, Albinot Rexhepi, Dana Barzenig Vårgårda IK.
Kenan Mehovic, Norrby IF

Norrbys startelva (4-4-2): Robin Holmer – Alen Krasnici, Abbas Mohamad, Alexander Salo, Damian Sarzynski – Wilhelm Ärlig, Kenan Mehovic, Nicklas Savolainen, Shkelqim Krasniqi – Gzim Istrefi, Hugo Svensson.

Avbytare: Tim Svensson Lillvik, FIlip Ilic, Uros Ilic, Kardo Aso, Adam Eriksson, Linus Tornblad.

Domare: Daniel Såren.

Mikael Falk