Qviding FIF

Alex blev matchens lirare i segern mot Qviding FIF
2021-05-16 16:54

Äntligen seriepremiär!
Det var verkligen ordet när Norrbys P17 fick spela första riktiga tävlingsmatchen för året. Gästerna till dagen i vitt var Qviding FIF och de fick en liten snöplig start på årets serie när Norrby pressade från start och en felriktad hemåtpass gick in i eget mål och innan de 8 i publiken hade satt sig till rätta på Ramnavallen var det 1-0.

Norrby var bättre än gästerna i första halvlek även om presspelet, passningsspelet och spelvändningarna inte satt till 100% så var det ett övertag för de blåklädda. När matchuret hade tickat upp på 45 minuter fick Alex Warnerud ett felriktat inlägg (eller var det välriktat?) Oavsett så letade sig inlägg in direkt i mål från högerkanten. Mål i halvlekens första och sista minut och rättvis 2-0-ledning i paus.

Vi snackade ihop oss för att försöka få bättre kvalitet i vårt eget spel och fortsätta ha tålamod. Det skulle löna sig.

I matchminut 49 fick Norrby frispark nära straffområdetslinjen och Henrik Berge var framme på en målvaktsretur och det stod 3-0. Durim satte sedan 4-0 i minut 57´och matchen var avgjord.

Många spelare visade sin bästa sida men det var en ledarkår som var rörande överens att högerbacken Alex Warnerud var matchens lirare och fick välförtjänta applåder i omklädningsrummet och ett presentkort från Knalleland. Han släppe ingen förbi sig och de offensiva räderna han gjorde blev alltid farliga, dessutom krönte han matchen med ett inlä.. jag menar mål!

Tack Knalleland för presentkortet - nya tag och nya matcher framöver, detta var en seriestart med mersmak!